Recensie Legally Blonde

Spetterende musical door Djemm!

Legally Blonde bruist van begin tot eind!

Met het open gaan van het doek zette direct het 10 koppig en fantastisch klinkend orkest hun eerste noten in en werd het publiek ondergedompeld in een heerlijk vlot en energiek zang- en dansnummer. De titel van dit nummer, Oh my God, bleek de opmaat naar de meest gehoorde kreet in deze feelgood musical waarbij de kleur roze nadrukkelijk aanwezig was. Een sterk begin van een zeer indrukwekkende en sprankelende voorstelling van Djemm! afgelopen weekend (3x) in Theater De Leest in Waalwijk.

De musical had veel vaart, was af en toe heerlijk echt Amerikaans over de top en mede daardoor was er geen ontkomen aan: het publiek werd meegesleept door de belevenissen van de blonde Elle Woods (Samantha Marcelissen) die haart hart en dus haar grote liefde, Warner Huntington (Jessy Hooijmaijers), volgde naar de universiteit van Harvard om een rechtenstudie te gaan volgen. Dezelfde Warner die het kort daarvoor met Elle had uitgemaakt omdat zij, vond hij, van een te eenvoudige komaf was. De haarkleur van Elle lijkt in eerste instantie tegen haar te werken, maar met de hulp van Emmet Forrest (Michael Nieuwenhuijze) en de kapster Paulette (Lisa Tritten) weet ze uiteindelijk met glans haar diploma te behalen. De strenge en listige hoofddocent Callahan (Luc Verboven), die haar in eerste instantie kleineert, maar haar uiteindelijk probeert te verleiden nadat ze als stagiaire een rechtszaak tegen Brooke Wyndham (Kim Machielsen) heeft weten te winnen, krijgt het bijna voor elkaar dat Elle in elkaar stort. Met de steun die ze ondervindt van haar vrienden en haar 'eigen koortje' wat voortdurend in haar hoofd zit en geweldig goed gespeeld, gezongen en uitgebeeld werd (Emma Nuchelmans, Imahni Tsolakis en Kirsten Galesloot), besluit ze dat zich niet laat kisten en krijgt ze de waardering die ze verdient. Elle en Emmet eindigen als een stelletje en Warner wordt nu zelf gedumpt door zijn nieuwe vriendin Vivienne (Lois Rutters). Erg komisch was de rol van postbode Kyle B. O'Boyle (Jimmy Hooijmaijers) en ook de 2 honden Bruiser en Rufus wisten de harten van het publiek te stelen. Naast de energieke nummers (waaronder een flitsende springtouwact en een heuse Ierse dans) was er ook plaats voor enkele gevoelige nummers. Met kippenvel onderging het publiek bijvoorbeeld de nummers Ierland en Ik vind mijn eigen weg. De afwisseling in de zangnummers was dan ook goed gekozen en het spel, de zang en de dans van alle spelers zeer sterk. Een zeer terecht en ovationeel applaus viel de cast van Djemm! ten deel nadat de laatste noten waren gezongen en de laatste pasjes gemaakt. Regisseuse en choreografe Aukje Nieuwenhuijze – Van de Wiel heeft de 21 Djemmers op een geweldige wijze laten spelen en dansen, petje af! Edit Bartos was verantwoordelijk voor de vocal coaching van de solisten en Ruud Verkoeijen voor de ensemblezang en voor het zeer sterk spelend orkest. Legally Blonde was een lust voor ogen en oren! Applaus voor Djemm! Meedoen met de volgende productie? Ben je tussen de 15 en 30 jaar? Meld je dan nu aan voor de audities via het inschrijfformulier wat te vinden is op www.djemm.nl of mail naar info@djemm.nl.

Het laatste nieuws

Recensie Legally Blonde

Spetterende musical door Djemm! Legally Blonde bruist van begin tot eind!